piątek, 25 grudnia 2009

Często zadawane pytania


1.Czy można dawać szyszkom słodycze? Tak,naszym pupilką też przyda się odrobina przyjemności. Musimy jednak uważać, aby nie przesadzać z podaniem czegoś słodkiego, np: Kostka czekolady-raz na dwa dni Pamiętajmy również o podawaniu orzechów włoskich (laskowych także ,lecz mniej) i o rodzynkach!
2.Co się dzieję,jeśli szyszkom wypada futerko? Jeśli zaczyna robić się cieplej,to szynszyla zrzuca zbędne futerko.(Nie musicie się tym martwić) Jeśli jest zimno, a wasza szycha ciągle gubi futerko to musicie dostarczyć jej witamin lub kupić specjalną odżywkę na futerko). Jeśli nic nie podziała zostaję wam tylko pójście z szynszylą to weterynarza. Może to być jakaś choroba skórna.
3.Czy są kołowrotki dla szynszyli? Specjalnych kołowrotków dla szynszyli to raczej nie ma, ale są takie dla koszatniczek .Wielkością pasują też do szynszyli, lecz szyszki za bardzo nie lubią się w nich kręcić...
4.Czy szynszyle można kąpać w wodzie? Pod żadnym pozorem nie wolno kąpać szyszek w wodzie!!! A to dlaczego, dlatego, gdyż mają one specjalny piasek, przez który ich futerko jest puszyste i lśniące. Zresztą szynszyle strasznieBOJĄ SIĘ WODY!!!
Jeśli szyszki, rzeczywiście mocno się pobrudziły, lub wpadły w coś klejącego, to jedynie możecie je przetrzeć mokrą szmatką, lub czymś takim...
5. Jak nauczyć szynszyla reagować na imię?
A więc, kiedy ja zaczynałam uczyć moją szyszkę, na początku ciągle wymawiałam jego imię: Neo, Neo,Neo....
Robiłam tak przez parę dni, aż wreszcie się nauczył! W tym zajęciu trzeba mieć wielką cierpliwość, gdyż szynszyle muszą dopiero zakapować o co nam teraz chodzi! Mój zrozumiał i się nauczył. To nie trudna rzecz , choć trochę męcząca , bo botem trochę buzia od tego mówienia boli. xD
Każda szynszyla ma inny charakter i niektóre mogą w ogóle nie rozumieć o co chodzi właścicielowi, przez co może nigdy nie nauczyć się reagować.

5 komentarzy:

  1. Dzięki :) Bardzo pomocne bo ja niedługo będę mieć własną szynszylę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a wiesz może coś o porodzie czy matka musi dostać jakieś odżywki czy coś żeby miała wystarczająco dużo mleka bo moja ma aż 4

    OdpowiedzUsuń
  3. A jaka jest różnica między szyszką a szynszylą ?

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne :) Nigdy nie kopałam szynszyla ,ale on lubi wodę. Myślałam że się topi , wzięłam na koc i wysuszyłam, ale on mi uciekł i wskoczył do wody , zaczął się chlapać .. śmiałam się , ale wole nie dopuszczać go do niej .

    OdpowiedzUsuń
  5. Kostka czekolady?! Dla szynszyla?! - że co proszę?!

    OdpowiedzUsuń